Peringatan!!

Penulisan dalam blog ni adakala berunsur kritikan secara rambang yang tak menyebut @ merujuk kepada mana2 pihak @ individu. Jadi kalau ada yang terasa anggaplah ia 1 kebetulan @ terima je la sebagai peringatan. Peace No War
P/s : PenTulis blog ni bukalah baik sangat cuma berkongsi pendapat je..

Ni je yang saya ada untuk korang LIKE

04 May 2011

KISAH AKTIVITI SEKS SUAMI ISTERI

Biasanya bagi pasangan pengantin baru soalan - soalan cepuk Mas akan di tanya.. Soalan - soalan biasa di tanya seperti.. "Macam mana rasa kawen, best tak??" Macam mana malam pertama ok tak? Cerita la sikit.." "dah ke belum?" (soalan macam ni faham - faham la apa yang di maksud dah or belum tu yer..).

Hasil carian Google

Persoalannya sekarang wajar ke di tanya atau di usik macam tu? Masa Sang Lekit baru - baru kawen pun soalan macam tu tak terlepas dari di ajukan pada sang lekit. Kalau sang lekit memang hampa la korang mengharap jawapan sebab sang lekit rasa macam tak perlu di jawab. Lagipun sang lekit sangat malu untuk bercakap soal dalam atas katil dengan sesiapa sahaja. Takde keperluan untuk kita bercerita atau berkongsi kisah dalam selimut dengan suami pada orang lain melainkan kita betul - betul perlukan pandangan & nasihat. Itu pun kalau bermasalah dari segi tu la.

Ada orang yang gemar bercerita perihal rumahtangga & hubungan intim suami isteri dengan orang lain tanpa sebab. Ada juga orang yang suka jadikan isu ni sebagai bahan gurauan. Tanpa segan silu bercakap tentang tu kononnya dia berfikiran terbuka. Sang Lekit ada search pasal ni dan hukumnya haram dan berdosa menghebahkan aktiviti seks bersama suami/isteri.(Rujukan boleh clik DISINI)

Kalau di sentuh dari sudut keperibadian pula.. Orang - orang gemar bercerita tentang rumahtangga & aktiviti di bilik tidur bersama suami/isteri tanpa mengira tujuan dia bercerita & pada siapa yang di cerita di lihat sebagai seorang yang tak tahu malu juga tidak pandai menjaga maruah sendiri apatah lagi maruah suami/isteri. Nampak sangat golongan macam ni memang jenis tak boleh simpan rahsia. Rahsia sendiri pun di hebohkan apatah lagi rahsia orang lain. Betul tak??

Benda - benda macam ni pernah berlaku di depan mata sang Lekit.. Sipolan tu rancak jer bercerita dengan orang kisah rumahtangga doa tak kira la berkaitan apa sekalipun sehingga aktiviti seks bersama suaminya pun dah jadi macam bahan cerita biasa. Bercerita pula tak kira jantina, tua mahupun muda. Sapa suka dengar dia akan cerita semuanya. Dan memang dia seorang yang tidak boleh menyimpan rahsia. Apa juga orang ceritakan pada dia, dia akan hebahkan pada orang lain.

Moralnya kalau ada mengenali orang yang macam ni elakkan dari bercerita rahsia peribadi anda atau rahsia siapa2 sahaja yang anda simpan. Jangan terlalu banyak respond segala cerita dia sebab dia akan rasa anda suka mendengar apa yang di ceritakan. Dan pada korang yang baru berumahtangga atau telah berumahtangga.. Moga isu ni dapat kita sama - sama jadikan panduan. Jangan terlalu terbuka bercerita sehingga membuka aib sendiri & suami/isteri pada orang lain. Tak semua perkara kita boleh berkongsi dengan orang lain.

21 comments:

  1. yup .. memang berdose pun .

    haishh ..
    manusia zaman sekarang kan :(

    ReplyDelete
  2. dasatnye smp cite katil pun nak heboh.. malunye!!!

    slh 1 tugas isteri solehah: menjaga maruah keluarga+suami...

    ReplyDelete
  3. benda macam tu dah jadi kebiasaan sekarang ni..sampaikan kita yang mendengar ni pun malu...

    ReplyDelete
  4. Hrmm tak faham dengan dorang ni. Nak2 pulak cite depan orang yang belum kahwin.. Tak rasa malu ke..

    ReplyDelete
  5. betul...betul...kadg2 malu mdgr org citer bab dia laki bini dlm bilik...apatah lagi nk sendiri nk bercerita. lagipun hukumnya haram adalah wajar untuk menjaga maruah rumahtangga itu sendiri

    ReplyDelete
  6. betol2..
    kdg2 sy yg belom kawen ni naik segan pulak baca..

    ReplyDelete
  7. haha..tu ar..x ley ar tnye kn..
    kalau dah tahu..
    nnti hilang kot nikmat kawen tu..
    kn kn lekit???sambil kenyit2 mate..
    hahaha =p

    ReplyDelete
  8. iskk..hal dlm selimut laki bini mana leh cerita kan.. kekadang kwn pon ada gak story2 gituh.. CB blah jek.. malu kekadang nak dgr.. huhuhu

    ReplyDelete
  9. dia nak membangga ngan org lain ler tuh yg dia 'bagos' or watsoever laaa.... selalu gak denganr mende gini drp beberapa kenalan... dengar jer ler... lam ati mmg kutuk abes... oopssss...tettttt

    ReplyDelete
  10. ramai yang suka bercerita tentang cerita dalam selimut sekarang..
    ada yang siap bagitau skill2 yang digunakan lagi tu..
    =)

    ReplyDelete
  11. iskkk malu la mak nak dengar benda2 pas kawen ni... hati aku tulis suci dan murni.. bak kain putih yg belum dicorakkan lagi nyah oi... :)

    ReplyDelete
  12. malunya citer bab dalam kain ni.. huhuhu :) lebih baik tutup mulut tau..nanti tak pasal-pasal jadi benda lain. berdosa.. ini cerita dalam kain,suami isteri je yang tau. jangan nak heboh-heboh.

    Jom baca ni: First time cashout Nuffnang..Best best..

    Jom baca ni: WOW!! Savers..50% Discount at Pizza Hut..Jom la..

    ReplyDelete
  13. di kalangan kwn2 lelaki sy yg dh kawen, bile dorg bkumpul sah2 akan ckap psl tu, tanpa ada rasa malu, mcm nk menunjuk sape power, kekadang dok dgn kwn2 yg lain jantina tapi dh kawen, dorg pun tanpa segan silu ckap benda yg sama, pelik laaa....

    ReplyDelete
  14. Apa yang berlaku dalam kelambu tak perlulah cerita kepada orang lain.

    Zaman Kegemilangan Islam

    ReplyDelete
  15. waduh...hal2 dlm kelambu nie berdosa dihebah2kan..

    astaghfirullah..

    x perlulah semua tu..

    psst~cma memula kawen dulu pun kene sakat cam tu jugak..adessss

    ReplyDelete
  16. betol la kak. sy yg belom kawen ni kalo org ckp hal2 cmni pon cam tak sedap je dngr, kite bukan omputeh nak cite bende ni scara terbuka kan

    ReplyDelete
  17. huhuhu...xbleh blah derrr... pkai bedak 80inci pa(xda prsaan malu dh kot)~_~
    http://pqahcool.blogspot.com/2011/05/hidup-sendiri-vs-kahwin.html

    ReplyDelete
  18. heheheh... merah pipi i mendengar nye... malau tau! tak bermoral tu maknenye bile bercerita kisah hubungan intim kat org lain.. malu la...

    ReplyDelete
  19. yang cerita kat orang lain satu hal,yang dok bersembang kat wall FB antara laki n bini siap dalam kain terselit sekali pun lagi satu hal cik lekit.taknak tambah dosa saya block je laki dia terus.aman penglihatan..

    nak je tegur kat member tu..tapi kang dia kecik hati plak

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!