SELAGI TAK MATI KAU TEMPEK ATAU TELAN LA UNTUK CANTIK

2/24/2014 01:52:00 PM suria lekatlekit 6 Comments

Sebelum ni kat blog ni aku ada tulis satu produk yang menjadi kontroversi status keselamatannya. Dalam isu macam ni biasa la ada penyokong atau jugak pembangkang. Yang masih menjual & mengguna tanpa ada kesan sampingan yang buruk.. Of course la terus mempertahankan produk tu tapi yang mengguna tapi mendapat kesan buruk tak kira selepas penggunaan yang singkat atau kesan tu datang selepas agak lama menggunakan mesti la cuba mendedahkan benda tu sebenarnya tidak selamat.

Aku bukanlah pengguna produk kecantikkan kontroversi tu.. antara sebab aku tak beli/guna Satu aku memang tak suka sangat beli Online.. kedua aku tak berapa percaya produk kecantikkan online ni (bukan semua tapi kebanyakkan. Kalau aku nak beli sangat pun aku akan siasat KKM & status halal dia dulu).. ketiga.. aku memang tak percaya produk takde KKM.. keempat, aku agak ragu kalau produk tu harga murah, kesan boleh nampak dengan cepat. Sebab nak memulihkan kulit rosak atau mencantikkan kulit wajah ni bukan benda mudah yang boleh cantik dalam masa 3 hari je. Kalau betul ada.. sangat2 meragukan bahan/ramuan yang di gunakan lebih2 lagi yang takde KKM ni.

Carian google sekadar hiasan sahaja

Bila aku tulis Isu tu ada jugak la mempertikaikan.. kenapa baru sekarang nak kata produk tu tak selamat sedang sebelum ni takde sapa pertikaikan. Bila sorang dedahkan kulit dia rosak pasal produk tu, baru ramai bersuara. Macam ni.. Maybe sebelum ni dah ramai pengguna produk ni yang kulit jadi bermasalah bila guna produk tu tapi sebab testimoni sebelum ni dok tayang yang cantik jer maybe depa anggap kulit depa tak sesuai sebab maybe depa anggap depa je pakai jadi camtu orang lain ok. Tapi bila sorang bersuara... orang terbaca pendedahan dia & rasa benda yang sama jadi kat depa.. maka depa pun turut bersuara jugak la sebab sebelum ni depa andaikan kulit depa yang tak ngam dengan produk tu bukan produk tu bermasalah tapi bila ramai menyuarakan masalah yang sama.. baru la orang dapat detect produk tu pun bermasalah. Bukan pasal bila sorang bermasalah.. yang lain pun tetiba takde masalah jadi masalah. So kena paham tentang tu.

Ada jugak yang kata.. mentang2 produk tu laris mula la orang cari salah untuk jatuhkan produk tu. Cari salah amendanya.. Kalau dah sah2 takde KKM.. kalau dah terang2 orang tunjuk muka depa jadi rosak lepas guna produk tu tak salah depa share dengan orang lain supaya tak terima nasib macam depa.

Ada jugak yang kata.. Napa ada orang pakai ok jer. Tu tak sure. Maybe kulit depa kebal & kental & ambil masa sikit untuk rosak. Tapi kalau dah takde KKM & ramai mengadu kulit jadi masalah dengan produk tu.. nasihat aku becareful je la. Kalau cantik sampai akhir hayat dengan produk tu Alhamdulillah la.. Kalau tiba2 separuh umur datang pulak penyakit lain akibat penggunaan produk tu menyesal pun dah tak guna. Yelah.. separuh umur dok tenyeh, tempek, tampal muka dengan produk beracun yang di sangkakan selamat selama ni tup tup setelah berpuluh tahun guna baru percaya & tahu produk tu memang betul2 beracun.. takut tak sempat patah balik je la kan??

Sebab tu penting sangat pengesahan KKM.. bukan aku kata produk takde KKM tu semua tak selamat tapi sebagai pengguna pengesahan KKM je boleh membantu kita untuk tahu produk tu selamat atau tak. Nak2 lagi produk dari luar ni... Tapi kan, memang dah perangai manusia kot. Selagi tak mati selagi tu dia rasa selamat. Apalah sangat kalau jerawat bertaman kat muka.. katanya tu tanda2 pemulihan kulit jer. Bukan rekaan tau pengakuan dari kawan aku sendiri guna produk kontroversi tu.. bila dia tanya orang yang jual.. orang tu cakap biasa la tu proses pemulihan kulit walhal orang tu dari kecik sampai beranak pinak kulit tak pernah ada masalah jerawat pun. Produk kontroversi tu pun adik aku guna. Sekarang dia dah bakul sampah benda tu sebab mengalami masalah yang sama bila pakai. Mula2 cantik.. kulit cerah licin.. bangga tayang muka kat aku suruh aku komen kulit muka dia.. alih2 lepas sebulan ke 2 minggu camtu.. bertaman jerawat la muka dia.

Jadi yang mana2 masih mempertikaikan orang yang cuba mendedahkan produk ni tak selamat tu harap fikir panjang. Pada yang mengedar mahupun mengguna. Produk ni dah terang2 salah takde KKM status halal aku tak sure la. Kot mana pun status keselamatan produk ni memang takde sapa dapat sahkan selagi takde kelulusan KKM nak2 lagi ramai yang ada masalah lepas pakai. Jangan dah terhantuk baru terngadah sudah!

Ni aku share jugak la untuk rujukan korang produk2 yang ada mercury yang di katakan tak elok untuk kulit supaya korang dapat periksa produk korang guna sekarang adakah mempunyai ciri2 tersebut

 Sumber kat SINI

P/S : Aku taknak mention produk apa. Sapa tau.. mak tahu la yer

6 comments:

  1. nasib baik lah saya bukan jenis yg suka dgn produk kecantikan....

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum,
    Setuju dengan tuan blog, saya juga pilih produk tertentu yang selamat sahaja. kena ada KKM, kena ada halal Jakim. Kena juga tahu kandungannya tak ada barang terlarang. sesuatu produk yang nampak Ajaib tu memang confirm ada barang terlarang sebab untuk sesuatu produk yang baik mcm manapun perlukan masa untuk diserap badan.

    Cantik segera dengan akibat yang buruk di kemudian hari terutama libatkan kesihatan (penggunaan bahan kimia terlarang byk sebabkan kanser, kerosakan buah pinggang dll) akan menyusahkan diri sendiri juga. Baiklah kekal sihat.

    ReplyDelete
  3. diorang tak peduli semua tu bila nampak cepat nampak kesan je bulu2 kat badan semua teruja nak mencuba.. yang murah tu murah la..yang mahal pun jangan cerita..ada je yang sanggup bergolok bergadai nak bagi rosak muka..

    saya bab2 benda sapu kat muka ni mmg sensitip sungguh..

    ReplyDelete
  4. duluuu akak mengalami masalah kulit yang teruk, panjang ceritanya. Boleh buat satu entry, hihi. Tapiiiii, muka akak mmg brmasalah, tu yg cuba mcm2 produk. Ni kalu muka dah elok cantik lawa knp lah nak pakai produk yg bukan2, tu yg akk tak faham, huhu

    ReplyDelete
  5. Kadang2 muka dah lawa dah nak lagi lawa... Terima je la akibat nanti :)

    ReplyDelete
  6. salam mami lala..
    tagline 'cerah dlm masa singkat' tu amatlah meragukan.. huhuhu

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com