GDEX SUNGAI BULOH PERAM BARANG DARI TAHUN LEPAS MASIH TAK HANTAR
Penghantaran sepatutnya di buat dalam masa 27 - 30 december lepas lagi tapi sampai sekarang barang tu aku masih tak terima. So jadinya dari tahun lepas la kan sebab sekarang dah 2017. Dari tahun lepas ok bukan tunggu barang setahun tak sampai ok! So jangan ada yang mempertikai tajuk entri tu yer.. hehehehehe.
Tunggu penuh kesabaran ok.. Tapi hari ni sebab dah 14 Januari 2017 rasa nak bertukar jadi boboiboy angin & api jugak la kan.. Sebab depa guna courier GDEX so ada la tracking number yang lazada bagi untuk customer buat semakankan. Bila aku check status dia... rujuk gambar kat bawah
Tak tau apa masalah masih tersangkut kat situ.. |
Kalau kata dia datang hantar tapi aku tak ada kat rumah status dia selalunya Undelivered due to Sorry Card ni memang dia belum hantar. Sebab kalau hantar ada la sorry card kat tergantung depan pintu rumah.
Ni lagi satu courier yang agak bermasalah walau sebelum ni tak ada masalah. Dah la peram barang aku dari 27 Dec 2016 & sampai sekarang check status tak delivery lagi. Kalau call tak pernah berjawab.. Dah mati kena santau ke hapa semua orang kat opis GDEX cawangan sg buloh tu pun tak tau la.. Kalau rasa tak ada staff untuk jawab call kau jangan nak letak no tel untuk di hubungi sangat la..Hangin tau.. Call tak pernah langsung ada yang pickup. Busy tahap neraka jahanam sangat ke semua orang kat GDEX sg buloh tu??
Takkan la bayar delivery kita nak pi collect sendiri. Lemak berkrim di sukai ramai la macam tu.. Dah la sekarang memang ada kekangan masa sikit.. Bertambah angin taufan timur barat utara selatan la jugak. Dah email.. dah mesej kat page facebook & dah try call tapi tak berjawab.. Tunggu je la. Kalau tak hantar kena merangkak jugak la pi ambil lepas tu bagi Takzirah dua tiga patah perkataan baru masing2 dapat taufik & hidayah sikit supaya bertanggungjawab dalam menjalankan tugas.
Menatang ni yang aku beli terperam kat GDEX sg buloh sampai hari ni |
Hope next week sampai la barang aku. Tak tau nak merujuk kemana dah.. Sebab tak ada masa nak menapak ke GDEX lagi.
Moral of the story.. Yang bekerja dengan syarikat penghantaran macam ni sangat penting untuk jujur, amanah & bertanggungjawab. Kalau tak ada sikap tu.. yang berlaku barang lambat sampai, barang hilang bila sampai kat customer.. barang tak cukup bagai. Ingat.. mencuri tak membuatkan anda hidup senang di dunia & akhirat termasuklah mencuri idea orang..op's walaupun anda mungkin kaya raya tapi mungkin Allah tarik nikmat kesenangan hati tu.
saya menghadapa perkara yang sama sekarang.. klu ckp xde org, my address is office kowt
ReplyDeletesama juga..order dari tahun lepas juga tak sampai2 sampai lah ke hari ni..jilaker tul Gdex sg buloh..
ReplyDeleteperkhidmatan City-Link di tempat tinggal saya baik
ReplyDeletetgh menghadapi msalah skang. brg tk smpai2.. dri sg buloh jgk
ReplyDeleteMMG HARAP.OPERATOR MCM BGS SGT
ReplyDeleteIm having the same freaking problem. But to me,online stores should also take note and not using this courier anymore. I bought some stuffs from hermo and courier by gdex. And my parcel also still at gdex sungai buloh.
ReplyDeleteSame with me. I also bought something at hermo and dh seminggu kt gdex sungai buloh tu. May I know brp lama akhirnya dpt parcel tu?
DeleteYea same prob.dok peram brg tu bt apa xtaw.smgu brg dkt sg bloh still x brasa nk hntr dkt rumh custmr.bila call ckp lbh kurg ja.igt kita byq pki air liuq ka.*mrh ni
ReplyDelete