FIZO OMAR SENTAP DENGAN BLOGGER KISAH EMAS PUTIH
Sepatutnya Fizo Omar tak cepat melatah nak hentam balik Blogger tu sebab kritik service dia yang lambat. Suka hati la dia nak tulis apa.. Dah memang betul pun lambat kau nak suruh dia review macam mana. Service kau macam lipas kudung. Order tak sampai seminit terus dapat makanan. Kritik tak bermakna untuk menjatuhkan. tak payah pertikai kenapa dia tak email buat komplen secara private. Kadang2 kalau buat komplen secara email ni bukan semua orang layan sangat. Nak2 lagi komplen pasal service lambat. Kot2 komplen jumpa lipas ke, cicak ke dalam makanan.. maybe yang tu owner dia alert.. Lagipun dunia blog memang macam tu. Pengalaman mereka menjadi rujukan pada orang lain. Kalau dah tahu restoran kau memang hadapi masalah agak lembab just buat sesuatu memperbaikinya.
artikel penuh baca kat SINI |
Sangat tak bijak Fizo Omar membuat statement menghentam blogger yang mengkritik service restoran dia walaupun dia sendiri akui masalah tu memang ada. Nak pelanggan faham kau tak cukup kakitangan?? Itu bukan masalah pelanggan kot. Dah tau kau retis.. Memang la apa kau buat semua orang bagi perhatian. Kau buka restoran memang orang akan serbu nak rasa menu kat situ.. Tu la kelebihan seorang artis. Di sebalik kelebihan tetap ada kekurangannya.. Kekurangannya kalau ada yang best yang berlaku pun cepat jugak orang perkatakan. Kau nak yang best2 je memang tak dapat la.
Sebenarnya isu ni kalau Fizo Omar tak sentap tak jadi isu besar sangat tapi sebab dia dah sentap sampai beatifulnara pun dah up story ni.. Mungkin jadi satu publisiti buat restoran dia tapi make sure service tak lambat lagi la. Kalau lambat confirm orang pun akan akui kritikan yang blogger tu buat memang betul.
Moral of the story.. Retis macam ni tak payah nak support sangat. Kritik sikit sentap macam satu keturunan kena maki. Nak makan best2 banyak je restoran lain. Tak pun masak sendiri kat rumah. Boleh try resepi2 baru yang rare macam ni >> 9 Resepi menggunakan Laici yang akan mengejutkan anda << Tak sedap kita kritik masakan sendiri pun takpe.. Takde sapa nak sentap. hahaha
adatlaa kene tegur sikit2 tu. artis mmg tak boleh dikritik ke~
ReplyDeleteWin 👍👍👍
ReplyDeleteSalah satu ciri orang yang tidak mau menerima kritikan, seharusnya Beliau merespon tulisan kritikan tersebut dengan cara yang lebih elegan dan profesional. Salam kenal dari BloggerBorneo.Com :-)
ReplyDeleteni mmg artis kuat sentap die kritik org lain boleh pulak .... hmmmm
ReplyDeletekannn...dia duk kutuk sana sini takpa...baru kena komen sikit terus melenting...moga dia mempertingkatkan lagi servis kat restoren dia lepas ni...moga maju jaya...akak suka je tengok orang2 melayu berjaya dlm perniagaan
ReplyDeleteAMBIL POSITIF LAH KRITIKAN BUKAN SALAHKAN MEREKA..KALAU AMBIL SECARA POSITIF DAN PROFESIONAL MUTU DAN KUALIITI PERKHIDMATAN PASTI DI TAHAP MEMUASKAN.. PELANGGAN SUKA PASTI DATANGB LAGI.. KAN..KAN... SAYA FOLLOW BLOGER EMAS NI..
ReplyDeletestetment ni mmg win :)
ReplyDeletehuk oloh. setakat komen macam tu je. kalau bukan blogger pun still akan bagi review kat IG/FB atau dari mulut ke mulut. patutnya dia improve bukannya minta maaf cara macam tu. apaa daaa
ReplyDeleteHaha, tengok ayat review tak ada menghentam pun. Review jujur kot.
ReplyDeletePeliklah.
Ini macam pun ada juga yer :)
ReplyDeleteMemang jenis tak boleh terima kritikan kot. Review jer pon. Mana yang tak betul tu, perbaiki lah.
ReplyDeleteDulu dia sentap dengan panggilan retis sekarang sentap dengan kritikan yang pada Mrs. A kritikan membina.
ReplyDeleteAPTB betullah retis sorang nih!
betul kritikan pedas..sentap..siapaun kalau ditanya tidak suka kritikan..tidak mahu pun dikritik..itu hakikatnya..TETAPI..berlapang dadalah..fikir dalam-dalam..apa puncanya dan perbaiki...mungkin dengan satu teguran ini Allah nak bantu tingkatkan lagi kualiti perniagaan..siapa tahukan..andai blogger tersebut tidak memberi pandangan..tidak mustahil orang lain akan juga bercakap-cakap..itu lebih menyedihkan..jadi ambil teguran ini sebagai ilmu..jangan bagi orang nampak lemah kita..secara tidak langsung orang dah beri tanggapan kurang molek..
ReplyDeleteha..ha...sejak lepas kahwin Fizo ni cepat melenting pasal kritikan. Terima saja kritikan tu, tak payah bising2.
ReplyDeleteMungkin dia sendiri pun mahu publisiti supaya orang kenal restoran dia.
Jom kunjungi entri saya:
Pengalaman Bersama ONEXOX
Pglaman sy hidangan x lmbt tp food nothing great la. Takat nasi rebus ltk dlm bekas tikar tu tak abis mkn pun. Bekas tikar tu pun buat semak meja. Plg haru air hrg 7hinggit tp 3 xsedut dah abis. tinggal ais je. Dekor pun mamaks lg cantik.
ReplyDeletePglmn sy hidangan x lmbt tp food nothing to shout la. Masuk tv pun sbb kabel. Nasi rebus dtg dlm bekas ala tikar tu tak abis makan pun. Bekas pun buat semak meja. Plg haru air 7hinggit 3x sedut dah tinggal ais sekilo. Dtg sekali je la. Cukup. Baik gi mamak.tp waiter bguz. Rajin explain tntg menu yg tak seberapa tu. Ni ikhlas ckp.
ReplyDeleteAlahai, dia ni dah kenapa? Tak cukup matanglah macam ni. Buat bisnes, adatlah tu kena kritik. Cuba tengok Dato Vida, dah kebal dah sekarang. Bisnes pun makin kencang. Kenalah ambil berat kritikan yang boleh membantu kita untuk lebih berjaya. Kalau orang komplen, nak merajuk, komplen nak merajuk, eh lebih baik jangan buat apa-apa. Ajak isteri main masak-masak kat rumah ajelah cukup. Kalau merajuk isteri masak tak sedap, boleh main tepuk amai-amai lepas tu!
ReplyDelete