BUAT QURBAN & AKIKAH SECARA ONLINE TAK PERLU MAJLIS

8/31/2015 10:22:00 AM suria lekatlekit 1 Comments

BUAT QURBAN & AKIKAH SECARA ONLINE TAK PERLU MAJLIS. Zaman sekarang teknologi memudahkan banyak perkara. Yang penting cara kita menggunakan teknologi tu. Kalau kita manafaatkan dengan baik maka hasilnya jugak baik. Bukan saja kita boleh membeli belah secara online malah sekarang nak buat ibadah Qurban & Akikah pun dah ada secara online. Manusia zaman maju memang sentiasa sibuk, jadi perkhidmatan macam ni mungkin membantu dari segi masa bagi mereka yang berhajat nak lakukan ibadah Qurban & Akikah.

clik pada gambar banner sekiranya ingin mengetahui maklumat lanjut

Tak lama lagi kita bakal menyambut Aidiladha.. waktu yang ramai akan membuat ibadah Qurban. Inilah masanya menggunakan perkhidmatan secara online untuk melakukan Ibadah Qurban dengan e-qurban. Kenapa perlu membuat ibadah qurban & akikah dengan e-qurban? Selain melaksankan ibadah.. eQurban Resources Sdn Bhd merupakan sebuah syarikat yang ditubuhkan untuk membantu menjana ekonomi rakyat setempat seperti di Kemboja dan Indonesia.eQurban dengan kerjasama koperasi setempat mengusahakan ladang ternakan lembu dan kambing. Semua ternakan ini dijaga untuk tempahan Qurban dan Aqiqah oleh umat islam dari seluruh dunia.

Tempahan kambing atau lembu yang dibuat bersama e-qurban akan kami sembelih di lokasi seperti Kemboja, Indonesia atau Mekah (terhad semasa hari raya Aidiladha). Tujuan utama kenapa ianya disembelih di sana adalah disebabkan keadaan ekonomi yang tidak mengizinkan mereka menikmati hidangan daging seperti kita semua di Malaysia. Selain melakukan ibadah kita sekaligus melakukan satu kebajikan kepada saudara seislam & memberi makan kepada fakir miskin yang tidak berkemampuan untuk menikmati daging qurban & akikah.

Semua tempahan akan disahkan oleh pihak admin dalam tempoh 24-48 jam, selepas pengesahan dibuat, anda boleh melihat dalam ruangan arkib tempahan untuk senarai tempahan aktif. Tempahan aqiqah akan diselesaikan dalam tempoh 60 hari manakala tempahan qurban akan diselesaikan semasa musim raya haji.

Harga untuk tempahan bersama eQurban adalah seperti berikut:

1 Ekor Kambing = RM580 seekor
1 Ekor Kambing (Mekah) = RM450 seekor
1 Bahagian Lembu = RM320 satu bahagian.

Tempahan untuk ibadah Qurban dan Aqiqah telah dibuka. Harga adalah seperti berikut:

1 bahagian lembu RM320 / bahagian
1 ekor lembu indonesia RM580 / ekor
1 ekor lembu Mekah RM450 / ekor (stok terhad)

tempahan boleh dibuat terus secara online di E-Qurban

Selain memberi makan kepada fakir miskin, ia jugak menjimatkan masa & tenaga kerana semua di uruskan pihak oleh e-qurban selepas kita membuat pembayaran. Tak perlu bertungkus lumus untuk adakan sebarang persediaan untuk majlis. Sangat sangat memudahkan urusan ibadah qurban & akikah.

1 comment:

  1. Segalanya di hujung jari. Yang penting ada duit kan sis?

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com